frimerker og postkort som kultur og hobby
Som dere ser er dette nokså tydelige stempler.
Nr151 ligner ikke på 4 ring uten den siste ringen men når jeg slo opp i boka til Bent Fossum og sammenlignet det med 151 Kjerringø på side 41 er de like. Kan noen forklare det, det er jo langt sprang i tid her.
Nr 191 ligner heller ikke på 191 4 ring . det er for lang avstand mellom 9 og siste 1
På forhånd Takk
Mvh
Ø
Merker:
Merket til høyre må være med 3-ringsstempel 194 brukt ved Svinbukt brevhus (1929-34).
Hei
Det er jeg enig i, det kan godt se ut som det, men har du noen god forklaring på den andre?
mvh
Ø
"Ukjent sted" er også en mulig katalogoppføring, men 151 som 3-rings på 1880/90-tallet er kanskje bare ikke registrert tidligere?
Noen bastant oversikt finnes ikke.
Kan ikkje III 151-stempelet vore nytta på Kjerringø også etter 1883. Der var ein del stempel som ikkje vart returnert til Poststyrelsen. dette kan vera eit av dei.
Sande i Søndfjord nytta kanskje sitt III 252 til etter 1900. Vedlagt bilde av to postsaker stempla med III 252. Den nyaste er ikkje sidestempla så om og når den er nytta ved Sande i Søndfjord postopneri kan ein ikkje seia sikkert, men postadressa til mottakaren ligg ikkje langt frå Sande i Søndfjord, så der er rimeleg å tru at stempelet er nytta der.
Hei
Takk for svaret, Jeg har vel tenktt det jeg og. Stemplet er i allefall helt likt det som ble brukt på Kjerringøy.
Mvh
Øyvvind T
En annen forklaring kan være at dette "151" ikke er et Norsk stempel, jeg synes avstanden mellom ringene er for liten, og at det mer ligner på et dansk nr.stp.? Det som ser ut som et 5-tall ligner heller ikke på Norsk gravering.Evt. kan stempelet vært skadet (da dukker det mange muligheter opp...) og/eller det kan ha blitt slått på et ujevnt underlag; Binders, stifter etc. har gitt mange rare og uforklarlige bidrag til "ukjent" :-)
Hei
Takk for svaret.
Dette stemplet er likt det stemplet som ble brukt på kjerringøy, spørsmålet blir vel egentlig, beholdt de stemplet eller har det blit brukt andre steder.
Mvh
Øyvind T
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer