frimerker og postkort som kultur og hobby
Jeg har noen gamle postkort fra Fannrem, Orkdal, fra ca. 1930, dessverre står det ingenting på dem, men i ruta der frimerket skal settes står det GA eller AG, bokstavene står oppå hverandre så jeg vet ikke hvilken rekkefølge de skal være i. Er dette utgiver? Hva står bokstavene for i så fall?
Merker:
Jepp! Det er dette merket. Vet du hva det betyr?
Nei, dessverre. Jeg spurte om dette på et møte hos Postkortsamlerne i Vest i fjor, uten å få svar.
Jeg synes det står en C inni der også...
Er motivet av norske eller utenlandske dalføre?
Ah - jeg har tolket G'en som en dobbel G, men det er vel gjerne en C også ja? Motivet er i høyeste grad fra Norge, det er fra Fannrem i Orkdal kommune i Sør-Trøndelag, ifølge selger i alle fall. Jeg må bare si at jeg ikke er i stand til å kjenne meg igjen...
Det ligger en scan med "logoen" et par innlegg over dette. Flere scan er unødvendig, de ser jo akkurat slik ut...
De gangene jeg lurer på noe teknisk rundt postkort med norske motiver, pleier jeg å spørre Arve Ragner som har Ragners frimerker i Oslo. Han har det meste om norske postkort i hodet.
Så hvis vi ikke har fått noen avklaring i løpet av kvelden, lurer jeg på om jeg skal spørre ham i morgen?
Spør i vei! Jeg blir kjempeglad for svar!
Jeg snakket med en postkort-entusiast jeg kjenner, og denne logoen forekommer visstnok vanlig hos en rekke kortutgivere. Han mener det dreier seg om trykkleverandør eller papirtype. En googling pa AGC viser flere potensielle trykkeri div. steder rundt i verden.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer