frimerker og postkort som kultur og hobby
Jeg har kontrollert og ajourført regnearket fra Erling Andresen ( link til tråden).
Etter det jeg kan se har det vært 2097 enhetsstempler i bruk på de forskjellige PiB'ene.
Pr. 04.08.2010 er det 1248 som er i bruk, og som er mulig å få tak i idag ved besøk eller ved å sende brev til de eksisterende PiB'ene.
Krever litt jobb og vil koste deg porto for brev til PiB'en og returporto på det ferdige frankerte brevet du ber PiB'en stemple med enhetsstemplet og returnere til deg - altså ikke den alt for store kostnaden pr. brev.
Utfordringen blir vel å få tak i de 849 enhetsstemplene som ikke er i bruk lenger da PiB'en er nedlagt eller har fått nytt enhetsnummer, men noen utfordringer må man jo også ha!!!
Jeg visste lite eller ingenting om PiB før dette ble tatt opp i ovennevnte tråd, og med god hjelp fra andre her på FER fikk jeg gode tips og de opplysningene jeg trengte for å komme igang med å få tak i stempler fra mitt samleområde, nemlig Oppland fylke.
Iflg. Postens oversikt over alle postkontor i landet er det kun 188 postkontor igjen, og 35 av disse ligger i Oslo. Det blir ikke mye nytt til hjemstedssamlinger dersom du ikke tar med PiB.
Legger ved en liste over alle aktive PiB'er pr. 04.08.2010. Alle som er merket ??? i F.O.M. dato er nye enhetsnummer som er kommet i tillegg etter regnearket fra Erling Andresen er ajourført ( 23.03.2010)
Oversikten innholder enhetsnummer - PiB navn - beskrivelse (sted) - F.O.M dato - postadresse og har alle opplysninger du trenger for å få tak i de du mangler i samlingen....
Merker:
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer