frimerker og postkort som kultur og hobby
Finn vedheftet min artikkel om Post i Butikk (PiB) som var publisert i NFT 4/2013. Kanskje til glede eller bruk for nye (og gamle) samlere.
(og er du ikke medlem i NFF, og mottar NFT, ja da er det bare og melde seg inn!)
Merker:
Hei
Takk for interessant artikkel. Samler selv PIB begrenset hovedsaklig for Hordaland og Sogn (124xxx serien), men slenger på andre nummer hvis på reise.
Siste erhvervelse er Stamnes 124216 som nå skal være nedlagt (ca en times kjøretur fra Bergen). Har vært her to ganger da første runde ble bomtur med PIB stempler fra 4 butikker (Stamnes, Dale, Vaksdal etc)som forsvant i posten.
Interessante betrakninger om forfalskninger. Ser at jeg har fått bølgestempel over PIB stempel + frimerke for Stamnes.
Ellers samler jeg slik at jeg oppsøker PIB personlig, kjøper frimerke på PIB, får kvittering på dette (i fleste tilfelle kvittering med dato og PIB navn) som legges i konvolutt før den postes. (dokumentasjon på dato for frimerkekjøp samsvarer med dato på PIB stempel). Ellers også et poeng å bruke frimerker som PIB fører.
Det blir jo en filatelistisk stempling men tror det er vanskelig å finne ekte materiale kanskje med unntak av rek. sendinger.
Startet samlingen for noen år siden men ser at det er mange PIB stempler jeg mangler pga nedleggelser, men kjekt samleområde.
Vennlig hilsen
Arnstein Høyland
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer