frimerker og postkort som kultur og hobby
Denne tråden går snart ut på dato, men: Sannsynligvis er det ikke bare meg som har mottatt katalog fra Brunsæl stemplet 16. april 2012.
Merker:
På min katalog fra Brunsæl står det 16 mar 2012. Auksjon 29. mars.
OK, da trenger vi bilder for å se om det er benyttet mer enn ett stempel... ;-)
Er denne til salgs? :-) Om en måned vil det ikke lenger være mulig å se at det er feil, men så lenge jeg selv vet at den er feil så kan den inngå i min samling....
Jeg har ikke klippet av merket av bladet, så sammen med opplysning om budfrist på bladets forside, indikerer jo dette at datoen er feilstilt.
Bladet har fått seg en trøkk i postbehandlingen, så det er litt krøllet. Jeg finner imidlertid ikke rom for avslag i prisen, som er kr 0.
Hvilken adresse vil du ha det sendt til?
Det var da et svært generøst tilbud, jeg burde i det minste betale porto. Du kan jo si fra om det er noe jeg kan se etter som du kan være interessert i. Og vent gjerne til auksjonen er over om du trenger katalogen.
Istedet for å oppgi adressen her, la meg heller si at du kan søke på navnet mitt i gulesider så finner du den. :-) Det skal visstnok ha eksistert en navnebror i Berlin med norsk(!) mobilnummer men han finner jeg ikke nå...
Vel, de er jo begge to stempla Posten Norge. Det er kanskje ikke så mye til utgangspunkt...
Jeg har også sett stempler fra April 2012 allerede nå:
Se flere feilstemplinger på http://stamps2u.blogspot.com/
Sier Poststedsdatabasen noe om hvem som var ferievikar på Stord i 1978? :-)
Marius gjør samme feilen som vedkommende postfunksjonær, han tar feil av tallene i farta. Siden frimerket utkom i 1981, er det umulig at det skulle bli stemplet i 1978. Men mye tyder rett nok på at dette er en urutinert person, årstallet stod normalt urørt i stempelet gjennom hele året. Her har vedkommende kommet bort i årstallsifrene, og rettet det tilbake til 81 uten å tenke på at tallene står speilvendt i forhold til avtrykket. 18 speilvendt = 81, selvfølgelig.
Synderen lar seg nok ikke spore i Poststedsdatabasen, selv om det selvfølgelig var en spøk fra Marius' sin side. I 1984 var det for eksempel en hel spalte med postfunksjonærer knyttet til Stord postkontor A.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer