frimerker og postkort som kultur og hobby
Merker:
Noen som har sett alt det "fine" denna mannen selger?
http://www.qxl.no/pris/frimerker/norge-stemplet/prakt-lux/prakt-lux...
Her finnes det meste innen moderne tusj :-)
Mener du at den NK 44 han selger der er falsk/tegnet stempel?
Hadde hvert greit å vite før man hiver seg på budrunden.
Mvh Frithjof
Ta en liten titt på 85 og R i Flekkefjord, men for all del jeg kan jo ta feil :-)
Men ta en titt på de andre merkene han har og fargenyansene på stemplene
Jeg kjenner fyren og han har solgt en del lotter til meg og hver
gang dukker det opp (mye) falskstemplede merker i lottene. Som HALLANDVIK , ENGESLAND , ASKER og OSLO Jeg har fått mine tvil om han der nå.
Desverre
Fant denne på nettet.
For meg ser dem begge veldig troverdig men jeg er ingen fagmann.
Men stusser litt over bokstav J Noen som mener noe annet
Merket er også solgt av Frimerkehuset tidligere, solgt for 4400
Ser ikke noe tvilsomt i objektet/-ene, helhetlig sett, at detaljer kan avvike fra "normalt" kan skyldes ujevnt underlag etc.Tviler på at noen finpusser detaljer i ellers flotte stempelavtrykk som likevel hadde betinget god verdi. Dog bør selger/-e av slike objekter - ikke minst via nettauksjoner - tilby attestering, fortrinnsvis på selgers kostnad, evt. dele på kostnad ved positiv attestering.Det er den enkleste og beste måte å unngå synsing og tviling på. Enger og Aune er de to godkjennte attestører vi har, og så får vi andre synse og mene hva pokker vi vil - en attest er en attest, og som så juridisk tungtveiende om "ting klabber seg til"
Det kan være greit, underholdende og lærerikt å dele synspunkter, det er så, men når "alt kommer til alt" og det dreier seg om penger så blir det en tung prosess å vise til synsing som sannhet:-) Så derfor: Få attest på alt som synes verdt å attesteres, det koster lite i forhold til å være i tvil.
Vet ikke hvilke merker du har sett på siden du ikke ser noe rart, men ser du ikke avvikene på disse merkene
anbefaler jeg nye briller
Nk 44 var vel ikke så lett å se, men ser man på nedre bue på 8 tallet og R så ser man avvikende farge
Her er nok er "stempel" fra FLEKKEFJORD - samme selger.
http://www.qxl.no/pris/frimerker/norge-stemplet/prakt-lux/prakt-lux...hk-7-luxus-flekkefjord-17-7-1867/v/an707725874/
Ser vel mer enn tvilsomt ut det også!!?
Er det ingen som har undret seg over hvorfor så godt som samtlige av selgers 228 frimerker på qxl "ser" noe merkelige ut på scan? Hva er mest sannsynlig: Samtlige er tuklet med, eller at det finnes en annen grunn til at merkene ser ut som de gjør? Har noen stilt spørsmål til kjøper angående dette?
Kanskje en ide å kjøpe et i den rimeligere prisklassen for å sjekke dette ut...
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer