frimerker og postkort som kultur og hobby
Kikket i "Databasen" etter Reinø, men ingen hjelp å få. Noen her som kan hjelpe? Håkon.
Merker:
Du må fortelle hva bakgrunnen for ditt spørsmål er. Har du et merke med et stempel, da må du beskrive stempelet eller vise merket. Eller vil du vite om posten innen et geografisk område? Da kan det være kjekt å vite fylket.
Er det for eksempel brevhuset som hadde kronet posthorn-stempelet REINØY I MÅSØY du lurer på?
Beklager at jeg forklarte meg noe ufullstendig. Jeg har kjøpt et merke, stemplet "Reinø", (ikke Reinøy) og lurer på hvor det har vært i bruk. Håkon
Nei, vil gjerne se skann av merket med stempel, hvis ingen andre kan ta det på direkten.
Hei Arvid. Må bare smile. Jeg er 81 år, og da kan du vel tenke deg mine dataferdigheter. Aner ikke hvordan jeg skanner og overfører bildet hit. Men stemplet er et vanlig 2-rings. Merket (par) er stemplet 1935, meget tydelig. Så vi får vel bare la det bli med det. Men takk allikevel ! Håkon.
Jeg har ei tante som blir 91 i desember, og som legger ut bilder på Facebook, så det er aldri for sent å lære :-)
Men, med det utgangspunkt at du ikke klarer å legge ut en illustrasjon, hjelper jeg - og kanskje andre - svært gjerne en interessert senior. Årsaken er at i alle de listene jeg har sett, skal det ikke finnes et stempel med den ordlyden. Selvfølgelig kan jeg ha oversett noe. Men vi må derfor forsøke å se etter mulige feilkilder. Kan det for eksempel være en liten mulighet for at det skal være REINE ??
Men du kan hjelpe med flere opplysninger. Er det et rent 2-ringsstempel uten tverrbkjelker? Er datoen skrevet med vanlige (arabiske) tall eller med latinske tall (romertall)?
Hei igjen ! Smiler fortsatt jeg. Kanskje sprekere i hue den dama enn meg, eller hun har hatt gode læremestere, noe jeg savner. Nå er jeg så heldig at jeg slipper å legge ut merket, for det er allerede gjort av Erling Andreassen. Som sagt: Verden er ikke stor. Satser på Reine inntil videre. Takk til dere begge! Håkon
Ligner på Reinø, men er nok Reine i Lofoten. Siste bokstav ( e ) deles på taggingen og ligner en ø. Merket ble for øvrig solgt som Reinø på QXL.
Verden er ikke stor. Dette er mitt merke ! Siste bokstav er jo ikke mye lik en E, men jeg er tilbøyelig til å tro at du har rett. I såfall blir det nok en dublett. Men takk for interessen! Håkon.
Bare hyggelig å kunne få avklart ting selv om du snappet 4 rings 79 Smorten foran nesetippen min ! Det er et sjeldent stempel så der gjorde du en god handel !
Huff !!! Gir meg dårlig samvittighet. Skal i alle fall ikke gjøre det flere ganger.(med det merket) Ser ikke ut som du bærer nag, og jeg er glad jeg fikk hand på det. Begynner å få en bra Lofotsamling nå. Mvh Håkon
Hei igjen! ja, sant det. Står det" Landpoststasjonen" på stemplet? Jeg har Storfjordvik. Ellers kjøpte jeg nylig 4-rings "Vaagen", og som sagt de blir ikke billige disse gamle. Men skitt , man får ikke noe med seg i grava, så pytt-pytt. Kjøpte 2 stykk. Storfjell i går, BILLIG. Ellers samler jeg NO.-TRO.- og FI. Blir noen hundre stykker. En steike hyggelig plass dette, forresten. Håkon.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer