frimerker og postkort som kultur og hobby
SALG / KJØP / GI BORT er en enkel og grei løsning for deg som ønsker å selge eller gi bort dubletter, materiale du ikke føler for å samle på osv til andre samlere. Ingen provisjon, ingen purring. Men forutsetningen er at du priser lottene dine fornuftig / fordelaktig, ingen lotter under 50 kr, og ellers oppfører deg slik man bør i Kardemommeby. Enhver form for monkey business, som selger eller kjøper, og vi drar ut pluggen.
En lott kan ligge ute i 1-2 uker. Er den fortsatt usolgt, forsvinner den, og kommer ikke tilbake. Kjøper er første person til å legge igjen svar med ord som "Jeg tar den", "Solgt til meg, takk" o.l.
Kjøper og selger korresponderer gjennom epostsystemet på FER. Det betyr at kjøper og selger må legge hverandre til som venner, pga spamfilter, men det burde jo ikke være noe problem når dere allikevel blir bedre kjent gjennom en god handel.
Merker:
Bytte?
Ingenting er bedre, men er det ikke egentlig det vi gjør med en 50-lapp eller 100-lapp for en liten lott med noe rart i?
Vi har også forumkategorien Wanted! som man kan bekjentgjøre sine ønsker i.
Ulempen med bytter, på samme måte som "Noen som passer for meg" i Dagbladet, er at du må regne med å vente i vinter og vår på en som vil bytte til seg trykksakstemplede Franske Francs mot å gi fra seg Tuvalu.
Men for all del, som sagt, gjør et forsøk. Attraktive bytter kan lede til de rareste resultater.
Veldig godt tiltak. Sitter, etter noen tiår med frimerkesamling, med store mengder dubletter "over alt". Nå kan kanskje noen ha glede av dem? Og kanskje jeg kan få fylt et lite hull i min samling? Hvem vet?
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer