frimerker og postkort som kultur og hobby
En kammerat som skulle sjekke noen V merker for meg, for å se om disse var med eller uten vannmerke ringte meg i dag, og lurte på hvor jeg hadde kjøpt en av NK 273 - V 60 øre løve m vannmerke. Mange av merkene er kommet via bekjente og familie og andre har jeg kjøpt på qxl og andre steder, så jeg kunne ikke svare på dette. Problemet her er attNK 273 - V 60 øre løve merket har liggende posthorn som vannmerke, og han mener det i følge en av bøkene han har att skal være liggende V som er det rette, så noe eller alt er feil med dette merket. Jeg har selv ingen erfaring, og han liten erfaring med vannmerker, så jeg håper noen kan fortelle oss om dette er en forfalskning eller en variant. Ikke er det 1.april, så hva er poenget med å forfalske ett merke til 15 kr.?
mvh
Ragnar
Merker:
Nei, nei. Ingen norske frimerker har V som vannmerke. NK 273 har liggende vannmerke posthorn i vannmerkestilling nr. 3 - dvs sett fra merkets bakside peker selve hornet mot venstre og munnstykket peker nedover.
PS! Oversikt over vannmerkestillinger står i Norgeskatalogen - sammen med mye mer nyttig informasjon om norske frimerker!!!
Hei Øistein
Takk for svar
Det er en som skal lese litt mer om vannmerker :-)
mvh
Ragnar
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer