frimerker og postkort som kultur og hobby
Merker:
Vanskelig og se på scanet - gul er en utydelig farge og stempelet dekker sentrale kjennetegn som ving 3 og det lille 3-tallet.
Tipper likevel at det er NK 66 ut fra at det ikke er stor nok flekk under kronen - det er ingen graveringslinje opp i sjallstykket (selv om denne kan være dekket p.g.a. farge på 56) - plassering og det man kan se av utforming av lille 3
og kanskje det tydeligste: de nederste 5 strekene i vinge 5 som passer med NK 66.
Et annet forhold er selve taggingen : Av de få kjente 56B kan jeg ikke huske og ha sett noen så flisetagget som denne - det ser jo nesten ut som om den er revet av en tørkerull ! Da var det rart at denne skulle bli slik,da vi kanskje bare snakker om ett eller noen få ark som ble grovtakket av 56-utgaven.
Men her er tegnene så skjulte (spesielt vinge 3) - at jeg legger meg flat for bedre vurderinger !
Hei
Takker for svar og info. Etter litt bedre måling viser det seg at lille 3 tall er nærmere øre.
Så saken er nok klar, det er en NK 66. Letingen for nok bare forsette etter en NK 56 B
Mvh Frithjof
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer