frimerker og postkort som kultur og hobby
Merker:
Ødegaard Jan: Three skilling posthorn
Ørehagen Terje: Norway - the 21 mm issues
Ja, de er jo klassikere... Ødegaards er vel en fullstendig ommøblering, så det kan bli kjekt å se.
Ørehagen har nok også fått inn mye nytt materiale, så den er bankers.
Jeg kunne tenkt meg denne om du får den såvidt bra at teksten også blir leselig:
Moldenhauer Frantz-Caspar: The Ship-name Postmarks and Manuscript Cancellations
Holder det ikke å se om han har fått inn enda et brev på "NORGE"-siden? ;-)
Joda, godt vi ikke bruker film som i gamle dager; hvis lysgudene er på vår side, blir det nærbilder.
Som "Open" samler kunne jeg tenke meg å se:
Birthe KING: Refugee camps in Denmark 1945-49
Poul M. Nielsen: Aldrig mere krig
Den til King var vel den som vant GP-et-eller-annet i Stavanger under Nordia2008... men for all del, skal forsøke den også. Vil du ha tydelig tekst, eller holder det med 4 ark per bilde?
Nielsens kan jeg ikke huske å ha sett tidligere, så den skal jeg også passe på å få med.
Hadde vært fint med tydelig tekst for første ramme - men ellers holder det med 4 ark pr bilde.
King har vunnet GP med en annen samling tidligere - denne er forholdsvis ny.
Er visst populært nå om dagen, dette med speider-, flyktning- og fangeleire; blir sikkert ikke mindre av det med årene heller. Geir stiller jo også ut leir, ser jeg, så jeg må bortom og se på den også.
Hvor mye innhold er godkjent for gjenbruk når man forandrer samlinger etter at de har vunnet GP eller vært X antall ganger i Mesterklassen?
Klippet fra BLÅBOKEN:
4.3.3
Et eksponat som faller inn under mesterklassens bestemmelser kan ikke delta igjen i vanlig konkurranseklasse før det er gått 10 år fra det ble kvalifisert for mesterklassen.
Maksimalt 10% av materialet fra et eksponat som er kvalifisert for mesterklassen kan i 10-års perioden tas med i et annet eksponat i vanlig konkurranseklasse.
Og fra BLÅBOKEN punkt 4.2.2 - NORDISKE UTSTILLINGER:
Eksponater som i løpet av de siste 5 foregående år har fått to gullmedaljer eller én høyere utmerkelse på en FIP-utstilling, kan bare delta i utstillingens mesterklasse.
Eksponater som de siste 10 foregående år har fått Grand Prix i mesterklassen på en nordisk utstilling, kan bare delta i klasse utenfor konkurranse.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer