frimerker og postkort som kultur og hobby
Jeg er i ferd med laging av sider til min Moss samling og har kommet tilsiden med perfins fraMoss Aktiemoller. For tiden kan jeg ikke finne til artikelen fra NFT som handler om perfins.
Er det noen som kan laste opp artikelen eller kan komme med beskrivelser for de forskjellige stillinger for perfins?
Merker:
Tusen takk skal du ha.
Kandu ogsaa si fra hvilken merker du har med denne perfin? NK nummer er bra.
Artikkelen sto i Norsk Filatelistisk Tidsskrift nr 1 - 1996. Jeg sender deg kopi av artikkelen på vanlig epost.
Tusen takk for artikelen. Det er akkurat den jeg kunne ikke finne her. har det kommet noen oppdateringer siden 1996? Jeg har ikke sett noe, men kanje en artikel har gaat meg forby?
Jeg tror ikke det finnes noe nyere. Det var Peer-Christian Ånensen som bare for noen uker siden tipset meg om denne artikkelen da jeg spurte ham om noe ifb med gjennomhullinger. NK 2014 har som eneste referanse i litteraturlisten til temaet en artikkel i Norgeskatalogen 1979 !!! Åpenbart på tide med en oppdatert artikkel. Men jeg minner om at i "Det lille bibliotek, bind 2" (2005) sto en artikkel om "Filatelistiske perfins", skrevet av Olav Håkonsen.
Kan du sende den til meg og?
Det skal jeg gjøre!
Jeg har M A på Nk 98 - 99 - 100 - 103 - 105 og 115
Takk. Jeg har selv bare NK99, 115 og 116.
Takk for artikkelen. Veldig artig. Jeg har for øvrig foreslått at statsetatenes gjennomhullede frimerker, ikke bør behandles sammen med tjenestemerkene i Norgeskatalogen. De gjennomhullede frimerkene er jo ikke tjenestemerker. En slik deling vil bi litt lik forskjellen på ATM-ene og PFTs frankeringsetiketter. De statlige gjennomhullingene bør behandles sammen med de privates, og artikkelen viser at her er det stoff å bruke.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer