frimerker og postkort som kultur og hobby
STATUSOPPDATERING; her er de forskjellige norske frimerkehandlerne som så langt er gjenfunnet:
Alf Eide
Tore G Solheim
Arvid Sivertsen
Olaf Grilstad
BEO AS Frimerker
Jacob Fischer
Adolf M Hansen
Jakobsen & Rode
Frimerkeforretningen "Norden", Marinius Marrowfeldt
Bjørn Melbye & Co
Trygve Sommerfeldt
Bernt C Middelthon AS
Oslo Frimerkeforretning
Alf O Aadahl
A Sangwill AS
Hubert Buckley
F C Moldenhauer AS
Frimerkeringen
ST (TS?) Frimerker
NIRA Frimerker
B C Vedeler
Paul Torgersen
Th Christensen
Finn O Arnesen
Stein Kristiansen
G O Ulleberg
J Buch
Anton Holmboe
Holms Frimerkehandel
A Jensens Frimærkeforretning
Frimerkeboden
Ragners frimerker as
DANO Frimerkeauksjoner
BC-frimerker
Merker:
Jeg vil faktisk tro at dette er samme mann som DU la ut en konvolutt fra på side 6 i denne tråden!? Rett nok var adressen hans en annen da, men det vil forbause meg meget om det ikke er samme handler!
Ups, det har du helt rett i
Overså den gitt, var nok at det var en annen adr som forvirret meg litt
Tro det eller ei (er ikke alltid jeg vil innrømme det da ), selv jeg kan gjøre feil :-)
Lurer på om han holdt på siden tenårene... i så fall kan han ha flyttet noen ganger i løpet av et langt frimerkehandlerliv.
Har sett navnet før iallfall. Vet ikke om det er i familen til Sørensen som har holdt på med Leuchtturm og div rekv i Drammen i en mannsalder? Noen andre som vet? Dere drammensfilatelister?!?
Som barn på sent 70 tallet og 80 tallet, husker jeg en handler i Sandvika som het Moe og forettningen het Moe & Co.
Har ingen dokumentasjon derfra, men det kan de jo hende at andre har.
Ø
Er det ikke ODD F. MOE du snakker om? Det ligger en konvolutt med hans logo på side 8 i denne tråden.
Dette er en tidlig konvolutt fra Tubfrim, der de gjenbruker konvolutt fra postmester Franztzen, grunnleggeren.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer