frimerker og postkort som kultur og hobby
Merker:
Takk
Så på forskjellige merker som ligger i album , det står at de skal ha vannmerker . Øremerker og offsak osv.
Hva skal en da se ? mørke prikker eller ? så i norges katalogen at det ene skulle ha en" V" som vannmerke .
Her du noen ide om , jeg bør selge alt eller prøve å sette de opp i land for land . Har noen mil med merker . Og 96 nesten fulle Leuchtturm album . 100 stk gamle treakriv esker med ca 500 klemlommer fulle av merker . en del tusen som ikker avlimet enda . Noen gamle plater fra england +++++
Signoscope: Vannmerke på noske frimerker (med unntak av Norge nr. 1) er posthorn i ulike utgaver. Vil som regel vise seg som silhuett i signoscope (NB ! merkesiden skal ned). Baksiden av frimerket må være rengjort for best resultat. Av og til kan det være vanskelig (les: nesten umulig) å finne vannmerke.
Salg:
Tja, har du god greie på frimerker generelt og vet sånn noenlunde verdi på enkeltmerker etc. - så villle jeg:
- Ha solgt de mest verdifulle enkeltmerkene fra hvert land på offentlig auksjon eller på QXL
- Ha solgt alt det andre som større lotter, eventuelt landesamlinger
Alternativt kan du oppsøke en frimerkehandler, alternativt kan du selge alt samlet (men tror du får mindre enn hvis du stykker opp - men mindre arbeid for deg). Alternativt kan du scanne inn noe her, så vil sikkert noen her på forumet kommentere i forhold til kvalitet og verdi!!
Hei.
Signoscop T2 har en skru mekanisme på undersiden. Syntes personlig at denne typen er tungvidt å bruke. Finnes det rester etter lim, hengsler eller papir på baksiden, får du ikke frem noen ting. Jeg har gått tilbake til petroleums eter å ha prøvet T2 en stund. Når det gjelder salg, ville jeg nok ha stykket dette opp som en av de andre har foreslått. Kan vel også være lurt å snakke med frimerke handlere. Da kan du få en peke pinn på hva de syntes om det du har. Ikke så lurt å selge til disse. Det er også endel frimerke klubber som søker etter ting for å auksjonere bort. Disse tar som regel ikke så høyt salær som de større auksjonene gjør.
Mvh
Øyvind T
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer