frimerker og postkort som kultur og hobby
Merker:
Hullstempelet EGERSUND 10 X 8(1) som var i Arne Tørud sin samling ble solgt hos Germeten i 2002 for 8.000 kr ++.
Så solgt igjen hos Germeten i 2010 for 14.000 kr ++.
Og nå 22.3.2014 solgt hos Enger for 1.900 kr ++.
Noen har tapt penger og noen har gjort et godt kjøp.
1900 kunne jeg fint betalt :)
Bare et raskt spørsmål: Hvor mange Rui-avtrykk har du sett?
Slikt tyder jo på at også Ruis avtrykk er sjeldne... store sjeldenheter, i mine øyne... men mange har uglesett dem; kan hende på grunn av måten de ble brakt frem i dagen?
Fortell...?
Nææh, "filatelifeilen" var vel helst at det var en frimerkehandler som puttet dem på markedet... og bare de som kom først fikk kjøpt.
Det er ikke noe som tyder på at frimerkesamlere mister interessen bare fordi det er en frimerkehandler som "putter dem på markedet". Var det ikke det som skjedde med H7-kortene, kanskje? Og var det ikke en kjent handler som kom på den smarte ideen å lage en prisliste for prakt/luxstempler? Hva har skjedd siden den gang? Ingen masseflukt fra merker med rettvendte stempler, så vidt jeg kan se.
Nei, den egentlige grunnen er vel heller at samlere av stempler og posthistorie primært vil ha noe som er ekte postgått. Rui-avtrykkene minner i utseende for mye på fotostatkopier eller klipp fra illustrasjoner i en stempelkatalog. Mange rynker på nesen når det lukter hjemmelaget materiale, f.eks. kronet posthornstempler på brev til overlege Larsen, Tørud, Bjarne Gundersen osv.,men de fleste tar til nød til takke med slike også, fordi ekte bruksbrev er mer eller mindre umulig å oppdrive. Og dukker det opp en sjelden sak, fyker prisen i været.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer