frimerker og postkort som kultur og hobby
Siden såvel Norgeskatalogkomitéen som krediterte bidragsytere til utarbeidelsen av Nk. er representert her på FER så bruker jeg forumet her til å bekrefte at enda et spørsmålstegn kan slettes fra listen over kjente vannmerkestillinger.<p>NB Må bare innrømme at min nyeste Nk. er 2008-utgaven, så om noe har endret seg etter den tid, så er det ja/nettopp en bekreftelse på hva andre kan ha oppdaget i mellomtiden :-)<p> Etter å ha fått "frigjort tid" (forsåvidt i negativ forstand iom. en rygg som ikke lengre er hva den engang var) og noen dager/netters gjennomgang av gammel massevare som inntil nå har vært sortert på så ymse kriterier - og såvel ikke sortert i det hele tatt - så dukket vannmerkestilling 4 på TM.17 opp.<p>Det litt artige er at de merker jeg har funnet alle er stemplet enten TINGVOLL eller SUNNDALSØRA 18 eller 19 Oktober 35 så tydeligvis har ett ark eller flere med denne ubekreftede (?) vmst.4 funnet sin vei til NordMøre og til hva som trolig var hovedpostkontor i regionen, og derfra distribuert videre. Noen av merkene er pent stemplet, samtidig som noen er defekte, så jeg tror ikke det dreier seg om hverken CTO eller annet "juks" (Hvem ville vel forresten tenkt på noe sånt ang. baksidefilateli i 1935...:-)<P>Kan også bekrefte at Nk. sin vurdering av vmst.1 på TM.17 som X er korrekt - den er sjelden!<p>På forhånd takk for tilbakemeldinger og/eller korrigeringer!
Merker:
Kjennes TM.17 vmst.4 stemplet andre steder i landet, og om så når?
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer