frimerker og postkort som kultur og hobby
Merker:
Jeg tror nok du må sjekke med litt lovverk. Om en kjøper ikke mottar den kjøpte varen eller at den er i den avtalte / beskreven stand så kan en annulerer kjøpet. Dvs. at om du selger varer, og mottaker ikke mottar det så vil det vel være mest naturlig at du må begynne å sende varene rekommandert, om kjøper ikke mottar varene. Ellers må du ta dette opp med Posten. Du kan ikke lage dine egne regler for kjøp og salg.
Vel, Du karn jo sende et forbedringsforslag til Posten. Dette er jo et mulig nytt produkt for dem på "små" kolli eller kolli med lav verdi av selgere.
Det har skjedd meg 2 ganger at jeg ikke har mottatt forsendelsen, dette var noen kjøp på ebay og begge gangene betalte selger tilbake uten noen problemer. Det var ikke noen kjempe store summer men det som var mest irriterende var at jeg virkelig ønsket det jeg hadde vunnet, jeg vant det til en veldig hyggelig pris ( i mine øyner) så tanken slo meg da at kan det hende at selger er så misfornøyd med salget og vedkomne later som om at varen er sendt, venter på en etterlysing og sier bare beklager, jeg tilbakebetaler hele summen. Ikke har han brukt en krone på porto, ebay tilbakebetaler salgs provisjon og herren sitter der med merkene og venter et 1/2 år eller noe sånt og kan da prøve igjen. Ingen merker noe som helst.
Har lagt merke til at en bestemt selger på QXL har fler negative karakterer grunnet varen er blitt borte i posten.
Hmmmm, jeg blir litt mistenksom noen ganger.........................
ser ut som denne tråden er avsluttet for ett år siden, men fikk lyst å fortelle at jeg har "mistet" 6 forsendelser av objekter kjøpt på qxl-auksjoner i tidsrommet oktober 2012 til juni 2013. Ved ett tilfelle forsvant 2 brev, sendt fra 2 forskjellige steder samme dag. Ingen tilfeldighet, eller hva? Har rapportert til Postens kundesenter i Kr.sand S hver gang. De beklager selvsagt, og tilbyr bl.a. postfriske merker som kompensasjon. Har lite bruk for dem. Nyutgivelser har jeg i abonnement. Selvsagt er det ergerlig med pengene, men det som har verdi for meg er selvsagt de tapte merkene, ofte med stor skjeldenhetsgrad.
Så lenge man ikke kan bevise at sakene er postet, nytter det vel lite å stille Posten ansvarlig. Håkon.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer