frimerker og postkort som kultur og hobby
Det virker som om Roald Stangenes nå har fått oppdatert hjemmesiden som tar for seg norske automatmerker, og siden er en sann gullgruve av informasjon om denne delen av norsk filateli - et besøk anbefales på det sterkeste for alle som ønsker å vite mer om (de mystiske) automatene som har vært eller fortsatt er å finne på postkontorene, og de ulike merkene som har blitt trykket de siste 32 årene; noen vanlige av den typen som de fleste av oss har gjemt i albumene, andre like sjeldne som postfriske prakteksemplarer av NK 1.
Velkommen til en omvisning i automatmerkenes fascinerende verden...!
Merker:
Det var bra informasjon du hadde der, mpi! Jeg tipper alle oslofarende frimerketurister fikk et aldri så lite ønske om å snike seg bort fra familieutflukten og inn på et av hovedstadens stadig svinnende antall underpostkontor (øh, kan vi kalle dem det, nå som vi ikke har hovedpostkontor engang?)
Her er et bilde jeg kom på i farten at lå på mobilen min: fra innsiden av fornadagers frimerkeautomater (denne av engelsk fabrikat).
Hei, Marius! Kunne du oppdatere lenkesamlingen på forsiden med den nye webadressen til denne uerstattelige ATM-siden - som er www.atmnorge.com ...? På forhånd tusen takk, og ønsker deg fortsatt god sommer.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer