frimerker og postkort som kultur og hobby
Hej.
Er der nogen på dette forum der samler NK 25, eller specielt NK25III?
Eller er der nogen af jer, der har kendskab til sådanne samlere?
Jeg har en samling på ca. 1400 mærker, mest 25 III, flest enkeltmærker, men også parstykker og trestriber, som alle/næsten alle er både typebestemt og bestemt med placering i arket!
Udover de type- og arkbestemte 25 III, er der også lidt 25 I og 25 II, men der er også en hel del mærker, hvor der er spørgsmål og tvivl med hensyn til placering, og der er også beskrivelse af særlige kendetegn, der ikke er omtalt i den litteratur jeg har kunnet finde!
Norgesgruppen i Danmark udgav i 1976 en bog om netop NK25III, og mit materiale har formentlig været brugt i denne forbindelse, så det er noget af en specialsamling, men materialet i denne bog er formentlig ikke helt dækkende i dag - der må være kommet mere viden.
Jeg er derfor interesseret i kontankt med, eller informationer om, samlere der har viden om disse mærker.
Venlig hilsen
Steffen Hansen, Danmark
Merker:
Håndbokkomiteen er i ferd med å ferdigstille manus på ny håndbok med NK25.
Skribentene besitter et relativt stort materiale på NK25III, og det har som du sier kommet en god del ny informasjon siden Norgesgruppens bøker kom ut. Norgesgruppens medlemmer ble også med videre i den norske håndbokkomiteen og bidro frem til de gikk bort.
Dersom du er interessert i å komme i kontakt med skribenten på NK25III kan du sende meg en mail.
Hej Bjørn
Tak for din information. Det vil jeg meget gerne, så jeg prøver om jeg kan sende en mail (jeg er ret ny her på dette Forum, så jeg skal lige finde ud af hvordan jeg gør det?
Venlig hilsen
Steffen
For å sende mail, må du først gjøre mottaker til venn ved å stille en venneforespørsel (fra vedkommendes egen side her på Frank E Ring).
Hej Marius
Tak for informationen. Jeg så godt senere at det var sådan det foregik, så jeg har prøvet at sende en forespørgsel til Bjørn Erik Rasmussen, men han har ikke svaret endnu.
Hilsen
Steffen
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer