frimerker og postkort som kultur og hobby
Detektiven har nok funnet ut at noe feil, 1905-provisorium med enringsstempel fra Stavanger 20-5-1868. Her er det nok ikke feil årstall - siden enringsstemplet vel skulle vært innlevert for lenge siden i 1905! Overtrykket ser OK ut - riktignok litt skarp farge - litt utflytende - men det kan det være i følge håndboken. Og det ser ut som stemplet er slått etterpå siden stempelsverte dekker overtrykk. En "etterstempling" hvis noen har fått tak i enringsstemplet - eller er hele greia falsk? Noen som har sett noe lignende kanskje? Kommentarer mottas gjerne!
Merker:
Hei, gjort litt mere "research" selv. Fant en med falskt overtrykk på Frimerkehuset sin nettside. Det som er interessant er at FARVEN er nokså sterk - sterkere enn på de "ekte" eksemplarene. Og matcher fargen på mitt eksemplar. Overtrykket ser ikke helt likt ut som på min (tykkelse på bokstaver) - med det er også likheter. Kan skyldes utglidning av farge etc. Hvorfor noen har forfalsket et defekt merke (ø.v. hj. tagg) er jo en gåte. Men hadde det ikke vært for stemplingen over (eller at det står hos Frimerkehuset at den under er en forfalskning) - så hadde sikkert flere en meg gått i fella....Hvor mange slike finnes det i omløp eller i Norgesalbum rundt omkring(?)
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer