frimerker og postkort som kultur og hobby
Tar opp en ny tråd som har vært diskutert før (men en stund siden).
Sitter med hundrevis av posthorn-merker som jeg må få satt i system. Ikke nok med det, driver fortsatt å kjøper på posthorn-merker som om jeg ikke skulle ha et eneste i samlingen.
Jeg begynte så smått å lage egne album-ark, men fant fort ut at dette har ikke jeg tid til. Er det noen som vet om det går an å kjøpe bedre album-ark til Leuchtturm enn de orginale?
Eller er det noen her inne som har laget som selger?
Ser det går an å kjøpe blanke ark. Problemet da blir jo å få printet ut på disse store stive arkene. Noen som har erfaringer med det?
Merker:
Hei,
Jeg er i samme prosessen, men har kommet fram til et "layout" basert blant annet på tips herifra. Forutsetningene var å bruke Leuchtturm sine album og blad samt tilgjengelig ordinært datautstyr og programvare. Det måtte også være overkommelig tidsmessig.
Vet ikke hvilke posthorn du sliter med, men jeg har gjort ferdig 20 mm og har tatt med vanlig katalogoppsett samt graveringstyper, fellingstyper og vannmerke. Har så smått begynt på merkene før 20 mm.
Løsningen ble å bruke "Open Office" programvare og gjenbruke oppsettet i størst mulig grad. Satte på en ramme som stemmer med rammen på Leuchtturm-arkene og bruker en ark-kutter for å tilpasse og spraylim for å feste. Det fine med dette er at de dyre arkene kan gjenbrukes.
Kan gjerne sende deg en fil om dette er interessant for deg.
Oi, da har du gjort en kjempejobb!!!! Kan betale deg noen kroner for disse om du ønsker. Det er veldig interessant, så du må gjerne sende meg det på mail: halandarild@gmail.com.
På forhånd kjempetakk!
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer