Jeg benytter meg av Leuchturm fortrykksalbum (vriperm) til min norgessamling.
Albumene kjøpte jeg i sin tid hos postens samlersenter. Fortrykkene er forsåvidt greie nok, men de dekker selvfølgelig ikke alle typer, farvevarianter osv. Sånn at når jeg kom til det å skulle "putte" inn mine 20mm ,så var det i snaueste laget med lommer til disse merkene.
Jeg lagde derfor mine egne sider i MS Publisher for å få plass til frimerkene.
Jeg ønsker å vise de forskjellige typene innen platene (ikke opplating) og farver. Kanskje jeg bør ta med vannmerkestillinger når jeg først holder på, men dette har jeg ikke "brydd" meg om (enda).
Novise som jeg er så er jeg ikke helt fornøyd med oppsettet, uten at jeg kan sette fingeren på akkurat hva jeg er misfornøyd med.
Det går vel helst på estetikk og teksting. Kunne godt tenkt meg å se hvordan dere har organisert dette. Jeg legger ved MS Publisher filen, tar gjerne imot tips, kritikk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arktypen som jeg benytter er Leuchturmblad BL19,
Blad av 170 gram kartong - Chamois 40 blader pr pakke. - Svart ramme format 270*297mm - passer til Leuchtturm Vriperm, ca. kr. 175,- pr.pakke.
Denne typen ark krever en A3 skriver med noenlunde rett løpebane.
Revisjon 01.1 -> Nå med Nk.nr i boksene.
Revisjon 01.2 -> Rettet opp feil i tekst, litt bedre bakgrunn på vannmerker
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PDF-fil i A4 format
20mmutgaven1886_93 A4 rev 01.1.pdf
20mmutgaven1886_93 A4 rev 01.2.pdf -> Rettet opp feil i tekst, litt bedre bakgrunn på vannmerker