frimerker og postkort som kultur og hobby
Er det noen som har opplysninger om dette stempelet?
Såvidt jeg forstår så ble dette stempelet introdusert etter at postkontoret på Indre Kvarøy var lagt ned. Hva er bruksområdet for stempelet, kan det være et landpoststempel? Er det noen som kan si noe om brukstid og eventuelt hvem som har levert dette (gravør)?
Merker:
I 1997 eksisterte fortsatt Johs. Krogstie, og slik jeg kjenner det var det de som på det tidspunktet hadde de fleste bestillingene fra Posten, og ikke SAM. Det virker som om Krogstie har blitt nedlagt en gang (etter 2003?). Noen som vet når?
Takker for tilbakemeldinger!
Det at det ikke er noen post i butikk på øya, får meg til å tenke i retning av landpostbud. Dog er ikke denne øya av noen særlig størrelse så jeg ser ikke helt behovet for landpostbud. Heller derfor mer i retning av en landpoststasjon med videre distribusjon av post til nærliggende øyer og steder. Har ikke lykkes med å finne noen opplysninger om de postale forhold etter at postkontoret ble nedlagt.
Finnes det noen skriftlige publikasjoner inneholdende opplysninger om slike nyere stempler? Kan dette være omtalt i form av artikler klubbtidsskrifter eller lignende?
Prøv å kontakte hjørnesteinsbedriften på øya. De må jo være og/eller ha vært ganske avhengige av Posten, og med ca 70 innbyggere på hele øya skal det mye til at ingen på Snekkerfabrikken kjenner noen som kjenner noen som jobbet/jobber med posten på stedet: http://www.snekkerfabrikken.no/
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer