frimerker og postkort som kultur og hobby
En ting som jeg har lagt merke til, og som jeg synes er litt irriterende og som jeg heller ikke kan skjønne at er lønnsomt for selger, er at enkelte objekter fra en spesiell selger kommer igjen og igjen, uke etter uke, år etter år. Dette gjelder bl.a. i kategorien KP hvor jeg tror jeg har bladd meg gjennom disse postene i flere år. Dersom selger må betale "normale" priser hver gang de blir lagt ut, så har vel vedkommende snart betalt mer til QXL enn det han vil få igjen dersom han får solgt disse. Prisene på objektene er de samme hver gang, og de er vel heller ikke realistiske da de aldri blir solgt?????
Merker:
Dette har jeg tatt opp med QXL flere ganger uten at de tar det alvorlig. Alle skal selvfølgelig ha samme mulighet til å selge på QXL. Og tape penger kan de gjøre så mye de bare vil. Men systemet burde på en eller annen måte klare å forhindre at disse uselgelige objektene blir liggende i årevis bare for å få noen kroner for de. Det kan da umulig være positivt for QXL heller at man blar i haugevis av de samme objektene hver gang.
Nå har de forandret litt på opplysningene som blir gitt, men bare til det verre synes jeg. De opplyser hvor lenge objektet har vært opplastet, men det er bare for siste gang. Det kan ha vært opplastet haugevis av ganger før. Dersom det sto hvor lenge det har ligget ute etter første opplasting, og det var et søkekriterium, var det hele lettere å unngå. Økt opplastingsgebyr etter x antall opplastinger er også en måte å gjøre det på.
Får ikke registrerte yrkesselgere en bråte med gratisannonser da?
QXL tilbyr en hel del pakkeløsninger, men disse er avhengig av faste kostnader.
Blandet annet kan man benytte seg av QXL butikk (http://hjelp.qxl.no/butikk/?page_id=7&action=submitlisting )
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer
30 medlemmer